Mijn werk

BRANCHES:  ICT  .  WONEN & VASTGOED  .  ZORG  .  MARKETING  .  ETCETERA

 

 

Portfolio

Dit portfolio bevat een deel van mijn werk. Ik ben ontzettend blij met mijn opdrachtgevers en heb plezier in het werk dat ik voor hen mag doen. Klik rustig verder voor een globaal beeld van wat ik zoal doe en wie mijn opdrachtgevers zijn.

 

Teksten nieuwe website . short copy . tagline

 

Aemstelstadt biedt stijlvolle maatwerk keukens voor de zakelijke markt. Belangrijke USP's voor Aemstelstadt zijn het hoge service niveau, kennis en ervaring, snelheid, de hoge kwaliteit en de scherpe prijzen.

Voor de teksten van de website had ik nog geen twee weken. Ik zette teksten zelf in WordPress, waardoor het proces nog sneller ging, omdat minder overleg nodig was. De opdrachtgever is zeer tevreden met het resultaat.

 

Juni 2020

Relatiebeheer . blogs . interviews en webteksten voor klanten van Smyler

 

Smyler verdient vanwege onze nauwe samenwerking een bijzonder plekje in mijn portfolio. Smyler is een online marketingbureau dat een breed pakket aan diensten levert. Je kunt als MKB-er bij Smyler terecht voor volledige websites, campagnes en SEO content zoals blogs en video's.

Als freelancer ben ik een 'vaste, flexibele Smyler'. Ik heb binnen het marketingbureau mijn eigen klanten voor wie ik het vaste aanspreekpunt ben en voor wie ik blogs, klantverhalen, interviews en teksten voor websites verzorg.

Klanten in opdracht van Smyler: Easy2Meet, Seefore, I4-YOU en in het verleden Toptech.


2017 t/m heden

SEO . pillar pages . (technische) teksten website . klantcases . blogs . technische updates . interviews

 

Met de software van Easy2Meet vergader je lean, green & easy. Met deze software voor papierloos vergaderen kun je ontspannen en veilig vergaderen binnen je bestaande Microsoft Office 365 omgeving.

Voor dit merk is positionering in de markt en SEO voor een hoge Google ranking altijd belangrijk geweest. Als je voorheen zocht op 'papierloos vergaderen Office 365' kwam je Easy2Meet pas op de derde pagina tegen. Feitelijk doe je er dan niet toe in de zoekresultaten. Mijn opdracht was om door gericht SEO schrijven op deze zoekwoorden, in de top 3 te komen. Binnen enkele maanden stonden we op de eerste plek en dit is nog steeds zo (check: juni 2020).

2017 t/m heden

SEO . Brandguide . pagina's website

Bij Seefore kun je terecht voor de combinatie inbound marketing en sales. Het bedrijf geeft strategisch advies en neemt marketing uit handen. Ze gebruiken hiervoor Hubspot: een bedrijfsbreed platform voor marketing, sales en customer service. Als Hubspot Platinum Partner horen ze bij de absolute top van de Nederlandse markt.

Voor Seefore werkte ik mee aan de tekstkant van hun Brandguide. Zowel op locatie als op afstand kwamen we met het team bij elkaar om het echte 'Seefore gevoel' en bijbehorende ambitie te vangen. Op basis van dit document verzorgde ik verschillende teksten voor de 2.0 versie van hun website.

2019 t/m heden

SEO . klantcases . interviews . pagina's website (her)schrijven . productpagina's schrijven . blogs

Ook I4-YOU is een klant van Smyler. Deze Office 365 - SharePoint expert adviseert en implementeert IT-oplossingen binnen de bestaande Microsoft omgeving. I4-YOU biedt onder andere oplossingen voor het opzetten van een sociaal intranet, software om het werken in teams te faciliteren en projectmanagement tools die zorgen voor grip op het proces van A tot Z.

Ik heb voor I4-YOU onder andere een achttal interviews afgenomen en deze uitgewerkt tot klantcases. Ook heb ik veel (technisch inhoudelijke) teksten geschreven en herschreven voor de website.


2017 t/m heden

Interviews . blogs . SEO . online communicatieadvies 

Toptech is een uitzendbureau speciaal voor de technische branche en één van mijn vaste klanten via Smyler. De grote betrokkenheid van Toptech viel mij meteen op. Het menselijke en het vertrouwen dat ze hebben in hun uitzendkrachten, zag ik nog niet voldoende terug in de online omgeving. Het grootste probleem van Toptech was een gebrek aan voldoende goede kandidaten om alle openstaande vacatures te vervullen; een grote zorg binnen de gehele sector.

Een grote interviewserie met zowel de consultants als de uitzendkrachten heeft Toptech een gezicht gegeven en daarmee de warme, professionele uitstraling die zo bij hen past. Daarnaast heb ik blogs geschreven die op het gebied van stijl en inhoud afgestemd zijn op de doelgroep.

Al na enkele blogs merkten de consultants een verschil: Toptech werd opvallend vaker gebeld door potentiële uitzendkrachten. De directie van Toptech zag ondertussen een flinke stijging van het aantal bezoekers op de website. Een substantieel deel hiervan klikte door naar de vacatures. Deze verandering was puur toe te schrijven aan de blogs en de interviews.

2017 t/m 2019

SEO . teksten nieuwe website

Wijn.nl is hét Nederlandse platform voor wijnonderwijs en voor informatie over wijn.
De Stichting Wijnonderwijs Nederland (SWON) informeert je met Wijn.nl op het gebied van wijnopleidingen en -cursussen, zonder onnodig ingewikkeld te doen over wijn.

Vanden Broele Productions was verantwoordelijk voor de nieuwe website. In opdracht van deze Vlaamse partij herschreef ik ongeveer 80% van de Nederlandse webpagina’s. Leidend hierbij was het marketingplan van Vanden Broele. Samen met de klant en de opdrachtgever werkten we tijdens dit project in de online projectmanagement-tool Trello. De samenwerking verliep prettig, efficiënt en voelde als een geoliede machine.


2019

Redigeren teksten website . koppen . meta omschrijvingen

 

Lisa Jane Styling is een startende onderneming. Als personal stylist verzorgt ze onder andere kleuradviezen, garderobe checks en shopping sessies.

Lisa Jane leverde zelf de teksten, ik redigeerde deze. Her en der voegde ik wat regels toe, of haalde ik tekst weg. Omdat veel bezoekers van websites teksten scannen maakte ik ook goede koppen. Ook verzorgde ik pakkende meta omschrijvingen. Door deze aanpak kon ik in slechts een aantal uren - en dus voor beperkte kosten -, de website naar een hoger plan tillen.

 

Februari 2020

(Dubbel)interviews . verslaglegging evenementen . persberichten . artikelen

Lijn1 Haaglanden is een stichting in de Haagse regio die met haar samenwerkingspartners op zoek gaat naar antwoorden op de zorgvragen van nu en van de toekomst. Lijn1 verbindt, coacht, inspireert en ondersteunt zorgprofessionals in de grote veranderopgave waar de zorg voor staat.

Voor de serie 'Portretten van Pioniers' mocht ik een tiental pionierende zorgprofessionals in de Haagse regio interviewen. Deze portretten zijn in het online magazine van Lijn1 gepubliceerd. Daarnaast waren de interviews onderdeel van het jaarverslag. Een vier pagina's tellend, driedubbel interview met een huisarts, een praktijkondersteuner en een adviseur van Lijn1 kun je hier nalezen.

Daarnaast schreef ik enkele artikelen voor de plaatselijke krant, verzorgde ik een persbericht en deed ik de verslaglegging van verschillende evenementen van Lijn1.

2017 t/m 2019

Dutch Foodcreations Company

Teksten nieuwe website . SEO

Dutch Food Creations is producent en leverancier van producten in de levensmiddelen industrie. In het groeiende assortiment van dit Rotterdamse bedrijf vind je onder andere verse DIY likeuren en hoogwaardige chocoladesaus van Belgische chocolade in een glazen fles.

Het bedrijf was flink gegroeid en stond aan de vooravond van een reorganisatie. De eigenaren van het bedrijf wilden een nieuwe website voor de zakelijke markt en hadden precies voor ogen welke uitstraling en tone of voice ze wilden voor hun producten. Ik heb voor deze website alle teksten verzorgd; van landingspagina’s tot de begeleidende teksten op de productpagina’s.

De afbeelding hiernaast is van de oude website, maar wel met grotendeels mijn teksten. Zodra de nieuwe website live is volgt een link.

2019

Screenshot 2019-02-03 at 13.40.19

(hoofd)redactie . columns . artikelen . interviews . redigeerwerk

 

Stichting Olijf zet zich in voor vrouwen die een gynaecologische kanker hebben (gehad) en hun naasten. Het kwartaalmagazine wordt verspreid onder donateurs en ligt onder andere in ziekenhuizen en inloophuizen. In de jaren dat ik (hoofd)redacteur was bij Olijf had het Olijfschrift een oplage van 2200.

Als redactie functioneerden we als zelfsturend team. We verzorgden met elkaar de volledige inhoud. Als hoofdredacteur was ik daarnaast verantwoordelijk voor het proces: van idee, tot het moment dat het blad bij de donateurs op de mat lag. Ook onderhield ik het contact met externe partijen en met het bestuur.

Kanker is een gevoelig onderwerp, maar het lukte toch iedere keer om een blad te maken met een mooie afwisseling tussen zware en meer luchtige onderwerpen. We gingen als redactie geen onderwerp uit de weg en vonden de juiste toon richting onze lezers.

2011 t/m 2014

Vertalen website Engels - Nederlands

Tecknoworks is een internationaal IT-bedrijf met een passie voor slimme techniek en innovatie. Het bedrijf biedt verschillende diensten. Denk hierbij onder andere aan data-analyse & -voorspelling en office automatisering binnen de Microsoft omgeving.

Tecknoworks wilde graag een Nederlandse vertaling van de bestaande Engelse website. Hier was het bedrijf al maanden mee bezig, maar het bleek lastig de juiste toon te vinden. In nauwe samenwerking met Tecknoworks heb ik alle pagina’s vanuit het Engels naar het Nederlands vertaald.

 

2017 t/m 2018

Meer weten?

Klik gerust door als je meer wilt weten over mijn werkwijze, of neem direct contact op.